Tuesday, September 8, 2009

Ramadhan Kareem....

Ya Allah, pelihara diriku pada ramadhan ini ya Allah. pelihara MATAku agar tidak melihat dan menyaksikan kemaksiatan dan kemungkaran. pelihara TELINGAku dari bisikan-bisikan syaitan agar aku pendengaranku sentiasa mendengar kalamullah dan zikrullah. Pelihara LIDAHku agar aku sentiasa berzikir dan mengalun ayat-ayat Al-Quran. Pelihara HATIku agar aku sentiasa IKHLAS dalam setiap amalku. Pelihara NIATku agar aku sentiasa melakukan amalan hanya keranaMu ya Allah..Ya Allah, pelihara JASADku agar aku dapati jasadku ini hanya untuk beribadah padaMU. Peliharalah ruhku agar aku hanya memberikannya makanan rohani yang membuatnya hidup dalam iman dan taqwa. Ya Allah, tundukkan nafsuku agar ia tidak diselubungi bisikan-bisikan syaitan.Ya Allah, hanya padaMu hamba mohon perlindunagn kerana hanya ENGKAulah sebaik-baik pelindung. Ya Allah, moga hidayatMu tersebar kedalam hati-hati setiap insan agar mereka mentauhidkanMU.....

No comments:

Post a Comment